مسئول اداره مشاوره علوم پزشکی تربت حیدریه در همایش انتخاب موفق؛

گفتگوی خوب بین زوجین عاملی اساسی در موفقیت زندگی است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۱:۱۳ | تعداد بازدید: 24

به گزارش خبرنگار مفدا تربت حیدریه همایش انتخاب موفق دوشنبه ۱۹ آذر ماه به همت اداره مشاوره و سلامت روان  و با همکاری بسیج شهید اژدری و نهاد مقام معظم رهبری با حضور، مسئول اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه  در سالن همایش های ابن سینا برگزار شد.

ابتدای همایش با اجرای قسمت اول تئاتر انتخاب مناسب در ازدواج توسط دانشجویان شروع شد. در ادامه "سمانه اسحاق زاده"، کارشناس روانشناسی بالینی ازدواج را مقوله ای مهم در زندگی یک فردعنوان کرد و گفت: روان شناسان معتقدند که هنگام ازدواج دختر و پسر باید به شش ویژگی بلوغ شخصیتی، معنوی، اجتماعی، عاطفی،  جنسی و مالی رسیده باشند و تعریف درستی نسبت به هریک از انواع بلوغ داشته باشیم.

وی افزود: بلوغ شخصیتی با کنترل خشم و هیجان های مخرب، سازگاری با فرد، وضعیت خانوادگی، محیط شغلی و اجتماع، توانایی حل مسئله نمود پیدا میکند و کنترل عواطف از نشانه های بارز بلوغ عاطفی خواهد بود.

وی اظهار داشت: بلوغ اجتماعی مرحلهای از رشد می باشد که انسان به توانایی ایجاد و مدیریت  یک خانواده و امکان ایجاد ارتباطات مهم شغلی و مالی و عاطفی دست یافته است و میتوانیم بلوغ مالی را توانایی فرد در تامین کردن امور رفاهی معنی کنیم.

275547.jpg

همایش انتخاب موفق با قسمت دوم تئاتر دانشجویی ادامه یافت و " آزاده محولاتی" مسئول اداره مشاوره و سلامت روان حاضر در همایش ضمن تاکید بر اهمیت انتخاب درست گفت: اولین علت اصلی جدایی و طلاق در جامعه، عدم شناخت کافی نسبت به یکدیگر قبل از ازدواج است. به بیان دیگر خانواده و خود فرد نسبت به خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری شریک آینده زندگی‌اش آگاهی ندارند.  

وی تصریح کرد: باید بدانید که بعد از ازدواج هیچ تغییری رخ نمی‌دهد بلکه پافشاری بر تغییر باعث مقاومت طرف مقابل، لج و لجبازی، دعوا و قهر و در نهایت منجر به طلاق می‌شود، پس اگر نمی‌خواهید با طلاق و تبعات آن روبه‌رو شوید باید فردی که به عنوان همسر انتخاب میکنید همان گونه که هست دوست بدارید.

محولاتی اظهار داشت: زوج‌ها باید توانایی سازگاری در هر شرایطی را داشته باشند. در زندگی مشترک، گفت‌وگو کردن به عنوان یک عامل اساسی در جهت موفق بودن زندگی نقش دارد.