شرکت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در اولین دوره تربیت دانشجو معلم قرآنی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۶/۲۱ ۱۰:۴۸ | تعداد بازدید: 106

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی، اولین دوره آموزشی تربیت دانشجو- معلم قرآنی از سوی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و با همکاری مجمع قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مورخ 12/6 لغایت 18/6 به میزبانی دانشگاه علو م پزشکی گرگان با هدف توانمندسازی دانشجویان علاقه‌مند قرآنی در زمینه آموزش‌های قرآنی برگزار شد.

 

چهار نفر از دانشجویان فعال اداره قرآن و عترت این دانشگاه آقایان مجددی و ابراهیم زاده و خانمها حجی نیا و حمیدی نصب به همراه کارشناس محترم قرآنی جناب آقای زاهدی در این دوره شرکت نمودند.

محمدرمضانی فرد مدرس طرح تربیت دانشجو- معلم قرآنی که سال‌هاست متون مربوط به طرح تربیت معلم قرآن را در سازمان دارالقرآن تدوین می‌کند، در مصاحبه با مفدا گفت: این طرح تازه شروع شده و جامعه هدف کوچکی دارد اما در آینده وقتی فراگیر شود اثرات آن نیز فراگیر می‌شود و تاثیرات شخصیتی و رفتاری در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهد داشت. در انتخاب این دانشجویان دقت بسیاری به عمل آمده و آنها علاوه بر توانمندی دارای انگیزه‌های قوی نیز هستند.

وی در پایان تاکید کرد: هر چقدر دانشجویان ما مجهز به مفاهیم اخلاقی قرآن کریم باشند، به تدریج به رشد فرهنگ برخورد با ارباب رجوع کمک می‌شود. وقتی با ارباب رجوع با انرژی  و لحنی بشاش برخورد شود، او نیز لحن و بیانش عوض می‌شود و اخلاق و فرهنگ اگر در دانشگاه‌های علوم پزشکی و نهادهای وابسته به وزارت بهداشت عمومی و تبدیل به فرهنگ  شود، برکات بسیاری در پی خواهد داشت و منجر به رشد افراد و در نتیجه رشد فرهنگ برخورد با ارباب رجوع و بیماران می‌شود.