به همت "کانون خیریه پناه" دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه انجام شد؛

تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی بین خانواده های نیازمند

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۱:۲۳ | تعداد بازدید: 7

به گزارش مفدا تربت حیدریه، "سید حمید حسینی" مدیر فرهنگی  دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در گفتگو با خبرنگار مفدا گفت: "کانون خیریه پناه عصر" در مدت کوتاهی بعد از تاسیس خود بعنوان یکی از فعال‌ترین کانون های دانشگاه شناخته شده است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین اهدافی که انگیزه اعضاء این کانون دو چندان می‌کند این است که فعالیت در امور خیریه بهترین راه برای رسیدن به بلوغ اجتماعی است و این امر منافاتی با تحصیل یا آموزش ندارد چراکه متخصص بی تعهد و بی دغدغه در جامعه دردی از کشور و مشکلات را حل نمی کند، لذا فعالیت در امور فرهنگی من جمله فعالیت در کانون خیریه فرصت و زمینه ای بسیار مناسب برای پرورش استعدادها و تقویت روحیه محرومیت زدایی و کمک به محرومان است. 

"دبیر کانون خیریه پناه عصر" نیز در ادامه گفتگو با خبرنگار مفدا در خصوص این امر خدا پسندانه اظهار کرد: در نخستین مرحله برای شناسایی خانواده های نیازمند مساعدت در شهرستان با همکاری واحد های مختلف در دانشگاه گروهی را تشکیل دادیم و لیستی از این خانواده ها تهیه شد که براساس اولویت ۲۰ بسته که حاوی اقلام غذایی و لوازم تحریر بود در اختیار خانواده ها و اداره بهزیستی شهرستان قرار گرفت.

"ملیکا جوریان" مشارکت کانون‌های فرهنگی را امری ضروری دانست و گفت: معتقدم بسیاری از فعالیت ها بایستی با مشارکت و دغدغه مندی همه مجموعه همراه باشد که کانون های دانشجویی جهادگران سلامت ومحیط زیست در اجرای این فعالیت همراهی  شایانی را داشتند.

" دبیر کانون خیریه" با اشاره به برنامه های ترم آتی این کانون ادامه داد: در حال حاضربازدید از خانه های سالمندان سطح شهر، برگزاری بازارچه نوروزی با هدف کمک به دانشجویان نیازمند و برپایی جشنی تحت عنوان "لبخند" برای جذب خیرین و نیکوکاران از جمله مهمترین برنامه های مدنظر این کانون است.

جوریان در پایان ضمن تقدیر از همراهی کلیه دانشجویان و مسئولین ضمن دعوت از سایر دانشگاهیان علوم پزشکی تربت حیدریه بیان کرد: در این مدت که بعنوان عضوی کوچک از خانواده کانون خیریه هستم، با تجربه ها و مسائل متفاوتی روبه رو شده ام اما به عنوان حرف آخر((گاهی خدا می خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد وقتی دستی را به یاری می گیری بدان که دست دیگرت در دست خداست.))