همزمان با هفته دیابت صورت پذیرفت؛

برپایی غرفه دیابت با رویکرد نقش و رسالت دانشجویان و متخصصین بهداشت عمومی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۱:۰۰ | تعداد بازدید: 40

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشجویی، انجمن علمی دانشجویی بهداشت عمومی و دانشکده بهداشت به مناسبت هفته دیابت، غرفه سلامت با رویکرد نقش و رسالت متخصصین بهداشت عمومی در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر برگزار شد.

دکتر فاطمه پورحاجی" عضو هیات علمی دانشکده بهداشت، نقش متخصصین و دانشجویان را در ترویج فرهنگ خودمراقبتی باارزش دانست و در حاشیه  مراسم گفت: این غرفه همزمان با هفته دیابت (۲۴-۱۸ آبان ماه) و با شعار "از خانواده تان محافظت کنید" برگزار شد. این شعار نقش مهم خانواده در پیشگیری از بیماری دیابت، نقش متخصصین و دانشجویان را در ترویج فرهنگ خودمراقبتی به خوبی نشان می دهد و کلید دستیابی به سلامت مردم، خودمراقبتی و ترویج سبک زندگی سالم است.

سید حمید حسینی مدیر فرهنگی افزود: نمایشگاه پوسترهای خود مراقبتی، ارائه فعالان انجمن علمی دانشجویی بهداشت با محوریت آشنایی بازدید کنندگان از بیماری دیابت، توزیع پمفلت و بسته های فرهنگی از اهم فعالیت های این غرفه یک روزه بود تا آگاهی بخش لازم صورت پذیرد.

وی همچنین ضمن تقدیر از فعالیت های دانشجویان در این زمینه با اشاره به دغدغه مندی های بعضی گروه های انجمن علمی بیان داشت: بعضی از گروه های انجمن علمی دانشجویی دانشگاه نیازمند تقویت بیشتری هستند و با جدیت پیگیری لازم را خواهیم داشت، اما لازم است تا شوراهای مرکزی این گروه ها برنامه های عملیاتی بهتری از جمله جذب اعضای جدید، برنامه ریزی مدون و عملیاتی را در راستای پویایی در نظر بگیرند و مجموعه معاونت فرهنگی تا حد امکان حمایت های خود را دریغ نخواهد کرد و این مهم تنها با حضور دانشجویان امکان پذیر خواهد شد.

گفتنی است معاونان فرهنگی دانشجویی و آموزشی پژوهشی، سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، روسای دانشکده ها و سایر دانشگاهیان از این غرفه بازدید بعمل آوردند.

برچسب های خبر